سکوت اختیار فرموده و از تکرار مجدد سؤال ها بپرهیزید

http://www.ohamzodai.com/Sohrabe_Nikusefat_Sep.07_javabe7soal_be_Site_Cheshm_Andaze_Javan.htm

خدمت سروران محترم دست اندرکاران سایت «چشم انداز جوان»

 

از این که لطف کرده مقاله ای برای سایت ما ارسال کرده اید در درجه اول متشکریم. و اما راجع به مطالب یاد شده در مقاله شما:

 

از اینکه «کتاب پدر» نوشته فضل الله مهتدی معروف به صبحی را معرفی فرموده اید باید با عرض معذرت خدمتتان عرض کنم که کمی دیر از خواب بیدار شده اید. این کتاب بیش از ۶۰ سال پیش نوشته شده و حنایش رنگی ندارد. راجع به شخصیت آقای صبحی نویسنده نامدار ایران صادق هدایت که خواندن کتابهایش را به شما توصیه می کنم (از قبیل «ولانگاری» «علویه خانم» «اصفهان نصف جهان»، «توپ مرواری»، «کاروان اسلام» و «حاجی آقا») چنین می نویسد: «من حوصله ندارم با او همدهن بشوم و اگر نه مطالب بسیاری از دزدی و کثافت کاری های او دارم که بگویم. البته به این وسیله خودش را دارد معرفی می کند. موجودی است مثل میهنش. کسی که ده سال به پول عبدالبهاء معلق زد و آنطور نمک به حرامی کرد جای تعجب نیست.» (نامه های هدایت به حسن شهید نورائی)

شما نوشته اید  آقای صبحی قرار بوده جانشین عبدالبهاء شود. این ادعای شما دلیل بی اطلاعی مطلق شما از بهائیت است.

سؤال من از شما این است که چرا شما به سراغ «کتاب اقدس» رفته اید. آیا ایراد گرفتن به کتب مذهبی سایر ادیان و مذاهب و یا تفکرات کار انسانهای فرزانه و عاقل است؟ اگر من حواله شما را به کتاب «ینابیع الاسلام» بدهم که می نویسد قرآن از چه کتابهائی گرفته شده و سرچشمه قرآن کجا است چه جواب می دهید؟ اگر به شما بگویم کتاب «میزان الحقّ» هشام شامی را بخوانید که صد ها ایراد دستوری و غیر دستوری به قرآن گرفته چه جواب می دهید؟  و در خود قرآن آمده که به محمد رسول الله نسبت – العیاذ بالله – دیوانگی دادند. سوره الحجر آیه ۶: «و گفتند ای مرد که قرآن بر تو نازل شده، حقا که تو دیوانه ای.»

و اگر به شما بگویم که اصولا و بر مبنای چه دستوری شما اصلا مسلمان هستید چه می گوئید؟ مگر در قرآن سوره مائده آیه ۴۸ نیامده: «برای هر گروهی از شما شریعت و روشی نهادیم و اگر خدا می خواست همه شما را یک امت می ساخت.» سوره انعام آیه ۹۲: «این است کتابی مبارک که نازل کردیم تا با آن ام القری و مردم اطرافش را بیم دهی.» سوره یونس آیه ۴۷: «هر امتی را پیامبری بود و چون پیامبرشان ». سوره قریش آیه ۱: «برای ائتلاف قریش.» سوره ابراهیم ایه ۴: «هیچ پیامبری را جز به زبان مردمش نفرستادیم تا بتواند پیام خدا را برایشان بیان کند.» سوره نحل آیه ۳۶: «به میان هر ملتی پیامبری مبعوث کردیم» سوره الشوری آیه ۷: «این قرآن را به زبان عربی بر تو وحی کردیم تا امّ القری و ساکنان اطرافش را بیم دهی.» سوره مائده آیه ۵۱: «اى اهل ایمان، یهود و نصارى را به دوستى مگیرید، آنان بعضى دوستدار بعضى دیگرند، و هر که از شما مؤمنان با آنها دوستى کند به حقیقت از آنها خواهد بود همانا خدا ستمکاران را هدایت نخواهد نمود. » مائده آیه ۴۸: « ما براى هر قومى از شما شریعت و طریقه‏اى مقرّر داشتیم، و اگر خدا مى‏خواست همه شما را یک امت مى‏گردانید، و لیکن (این نکرد) تا شما را به احکامى که در کتاب خود به شما فرستاد بیازماید » سوره الحجرات آیه ۱۰: « جز این نیست که مؤمنان برادر هستند میان دو گروه از برادرتان را صلح بدهید، از خدا بترسید .. » و بالخره سوره الکافرون: « بگو اى کافران آنچه را شما مى‏پرستید نمى‏پرستم و نه شما آنچه را که [من‏] مى‏پرستم، مى‏پرستیدو. شما را دین خود، و مرا دین من.»

 

این آیات الهی همه دلالت بر محدود بودن کلام خداوند برای اعراب و جدا دانستن آنها از سایر ملل است.  

 

اگر قرار بر ایراد گرفتن باشد ایراد فراوان است. شما که خود در یک اطاق شیشه ای نشسته اید نباید سنگ بیاندازید چون اگر سنگ به قفس شما بخورد چیزی از آن نمی ماند. به عقیده ما باید به همه انسانها و اعتقاداتشان احترام گذاشت. بابت بی احترامی به یهودیان، زرتشتیان، ارامنه و بهائیان جامعه ما متاسفانه تا کنون بهای سنگینی پرداخته است. بهتر است دست از این تفرقه اندازی ها بردارید و بسوی دوستی و آشتی بروید. البته بحث بسیار خوب است. حقایق همیشه در زمینه بحث ها شناخته می شود. ولی شما متاسفانه نظر بحث ندارید بلکه می خواهید ثابت کنید که ماست شما شیرین تر از ماست بقیه است. این کاری است به غایت نا درست. کار گروه اوهام زدائی معرفی ماست شیرین هیچ کسی نیست. به عقیده ما شما می توانید و حق دارید که به اقدس ایراد بگیرید و بگوئید چون بهاءالله گفته بالای منبر رفتن، موعظه کردن، نماز دست جمعی خواندن و تقلید کردن ممنوع است، من مخالفم چون دوست دارم مقلد باشم، نمی خواهم فکر کنم.

 

بهاءالله مصرف مواد مخدر را حرام کرده، شما می توانید بگوئید تریاک و حشیش خیلی خوب و لذت بخش است. بهاءالله حمل اسلحه را منع کرده، شما می توانید بگوئید من می خواهم اسلحه به دست بگیرم، و امر به معروف و نهی از منکر را اجرا بکنم و مردم را به سزای اعمالشان برسانم.

 

راجع به سؤال که «آیا ناموس بهائی ۹ مثقال طلا است؟» سؤال بنده این است: قیمت ناموس شما چقدر است؟ راجع به زنا بینی و بین الله حکم شما چیست؟ حتما می دانید ولی به جا است یادآوری کنم. اگر مردی لخت روی زنی خوابیده باید طناب رد کنند، اگر طناب گیر کرد مشخص است که مرد در حال زنا است و اگر طناب رد شد زنائی نبوده است. آیا نمی شود در حال رد کردن طناب زانی آلت را در آورده و بعد از رد طناب مجددا داخل نماید؟ چهار شاهد عادل باید شهادت به زنا بدهند و در این حالت باید شخص زانی در سر چهار راه و در ملاء عامّ زنا کند. از این گذشته آیا صیغه یا متعه چه معنائی دارد؟ با چه مبلغی و در چه زمان معینی این کار انجام می شود؟ اگر اطلاعات بیشتری می خواهید بفرمائید خدمتتان عرض کنم.

 

مثال ها فراوان است. بهاءالله می گوید کسی نجس نیست، شما غیر شیعه را نجس می دانید. بهاءالله می گوید موسیقی علم مقدس است، شما با آن مخالفید….

 

راجع به این که «بهائی آدم نیست» آیا حکم شما چیست؟ آیا مقلد فکر می کند؟ آغاجری گفت مگر آدم میمون است که تقلید کند و سر همین سخن به اعدام محکوم شد. آیا شما علما را «راعی عوامّ کالاغنام» نمی نامید؟

 

به حکم سوزاندن شخصی که خانه کسی را سوزانده ایراد گرفته اید. شما حواله به دادگاه های جهانی می دهید که آیا کسی این حکم را قبول می کند؟ سؤال من از شما: حکم این که کافر را هرکجا یافتید بگیرید و بکشید می توانید به جائی حواله بدهید؟ ایا احکام شرع در ۲۷ سال گذشته که به چه عناوینی پسر و دختر، مرد و زن، پیر و جوان را اعدام کردند می توانید به جائی ارائه بدهید؟ به همانجا هم احکام اقدس را ارائه بدهید.

 

راجع به دفن مرده به کفن حریر و در صندوق گذاشتن اجساد. این احترام به کرامت انسانی است. شما می توانید هر کاری که دلتان می خواهد با اجساد خودتان انجام دهید.

 

مسئله این که «بهائیان اجازه ایراد به زمامداران را ندارند». اولا که بهائیان زمامدار ندارند. دوما اگر بهائیان فقط اجازه اعتراض ندارند ایراد شما به مقام ولایت فقیه و یا یکی از علماء منجر به دست دادن سر مبارکتان می شود.

 

ضمنا یاد آور می شویم که به سؤالات آقای انجوی شیرازی و گروه رهپویان در سایت اوهام زدائی جواب کافی داده شده است. متاسفانه در برابر جواب های دریافت کرده سکوت اختیار فرموده اند. علتش را جویا شوید و از تکرار مجدد سؤال ها بپرهیزید.

 

و السلام علی من اتبع الهدی

 

 

 

س. نیکو صفت، ۲۳ سپتامبر ۲۰۰۷ مطابق با اول مهر ۱۳۸۶

 

 

Comments are closed.