رویا ثابت شهروند بهایی همچنان در بلاتکلیفی

امروز جمعه ۲۹تیر ماه ۱۴۰۳، رویا ثابت، با وضعیت بلاتکلیف در بازداشت موقت است.

بنابه گزارش سایت حقوق بشری نگاه، امروز ۲۹ تیر ماه ۱۴۰۳، رویا ثابت، شهروند بهایی، ساکن امارات متحده عربی و اهل استان فارس، محبوس و بلاتکلیف در زندان آن استان، با توجه به اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام، با صدور وثیقه ای به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان، در بازداشت موقت بسر می برد.

یک فرد نزدیک به خانواده این شهروند بهایی در گفت:”روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲، با یک احضاریه تلفنی مهرداد ثابت ـ متهم سیاسی، خواسته‌اند تا در سپاه بقیه‌الله حضور پیدا کند و در این مراجعه از او خواسته‌اند تا برای آزادی موقت خواهرش وثیقهٔ ای به مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان ارائه کند. همچنین از او خواسته‌اند که هارد کامپیوتر رویا ثابت را از امارات به ایران ارسال و به آن نهاد امنیتی تحویل دهد.”

این شهروند بهایی، از حقوق اولیه یک متهم محروم بوده است.

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی روبا ثابت در حالی است که اتهامات منتسب شده به این شهروند بهایی (فعالیت در خارج از شکور در زمینه اعتقادات مذهبی مرتبط با دیانت بهایی)، (عضویت و فعالیت در گروههای مرنبط با دیابنت بهایی در فضای مجازی)و (تبلیغ علیه نظام) عنوان شده است.

لازم به اشاره است، رویا ثابت روحانیان، در تاریخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب شهر شیراز، با شکایت اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت و برای تشکیل پرونده قضایی در بازداشتگاه امنیتی منتقل و سپس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

در تشریح پرونده سازی بر علیه رویا ثابت روحانیان، لازم به اشاره است، در حالی که این شهروند بهایی، بر اثر وخامت وضعیت جسمانی مادر و پدرش، از امارات به شیراز سفر کرده بود و قرار بود در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۲، بازگردد اما در تاریخ ۳ بهمن ماه ۱۴۰۲، ماموران اطلاعات سپاه پاسداران با یورش به منزل خانوادگی این شهروند بهایی، پس از تفتیش منزل برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی های تلفن همراه روی ثابت را توقیف کرده بودند.

Comments are closed.