" چرا جواب نمیگوئیم ؟ "
خواهران و برادران روحانی در این چند ده گذشته شدت اعتراضات و افتراعات و ایرادات بعضی از هموطنان عزیز ما نسبت به امر الهی رو به ازدیاد گذاشته و هم زمان گروهی از احباء این را وظیفه خود دانسته اند که قلم را بدست گرفته و اکثرا با روشی زیبا ، مطلوب و روحانی مطالبی جهت روشن شدن اذهان در جواب نوشتند .اما چند نفری هم تحت تاثیر احساسات هدف را فراموش نموده و بقصد دادن " جواب دندانشکن" قلم بدست گرفتند که مغایر روش جامعه بهائی بوده ومیباشد. استاد ارجمند و عالی مقام دکتر علی مراد داودی که زندگی و آثار قلمیش نمونه بسیار مطلوبی برای نسل کنونی و نسلهای آینده است خطابه ای تحت عنوان " چرا جواب نمیگوئیم ؟ " ایراد نموده اند که بوسیله جناب دکتر وحید رافتی تهیه ، تنظیم ومنتشر شده من خاضعانه از همه احباء که مایل هستند جوابی براعتراضات مخالفین امر الهی بنویسند تقاضا مینمایم که قبل از بدست گرفتن قلم این بیانات پر محتوا را بدقت مورد توجه قرار دهند که بقول معروف پشیمانی سودی ندارد.
" چرا جواب نمیگوئیم ؟ "
خواهران و برادران روحانی در این چند ده گذشته شدت اعتراضات و افتراعات و ایرادات بعضی از هموطنان عزیز ما نسبت به امر الهی رو به ازدیاد گذاشته و هم زمان گروهی از احباء این را وظیفه خود دانسته اند که قلم را بدست گرفته و اکثرا با روشی زیبا ، مطلوب و روحانی مطالبی جهت روشن شدن اذهان در جواب نوشتند .اما چند نفری هم تحت تاثیر احساسات هدف را فراموش نموده و بقصد دادن " جواب دندانشکن" قلم بدست گرفتند که مغایر روش جامعه بهائی بوده ومیباشد. استاد ارجمند و عالی مقام دکتر علی مراد داودی که زندگی و آثار قلمیش نمونه بسیار مطلوبی برای نسل کنونی و نسلهای آینده است خطابه ای تحت عنوان " چرا جواب نمیگوئیم ؟ " ایراد نموده اند که بوسیله جناب دکتر وحید رافتی تهیه ، تنظیم ومنتشر شده من خاضعانه از همه احباء که مایل هستند جوابی براعتراضات مخالفین امر الهی بنویسند تقاضا مینمایم که قبل از بدست گرفتن قلم این بیانات پر محتوا را بدقت مورد توجه قرار دهند که بقول معروف پشیمانی سودی ندارد.
قسمتهای کوتاهی از این بیانات ذیلا درج میشود اما علاقمندان میتوانند آنرا بطور کامل هم به صورت نوشته و هم با صوت خود استاد در دو پیوند ذیل بیابند.
http://reference.bahai.org/fa/t/o/MRMM/mrmm-148.html
http://holystick.spaces.live.com/blog/cns!DC7D9A232F2D8BCE!223.entry
".. این اعتراضات و ایرادات همه نشان از عظمت امر دارد. همه مهر تصدیق بر جلالت دیانت بهائی میزند. چون دلیلی ندارد اگر کلامی ، بیانی ، مطلبی ، امری موثر نباشد بر آن رد بنویسند یا ایراد بگیرند. این نشانه اثر بخشی است ، نشانه ثمر داری است ، نشانه بذل توجه از طرف مردم است که ایجاد مخاصمت از طرف معاندین میکند. به همین جهت است که ما نه تنها بدمان نمی آید ، نه تنها نمی ترسیم ، بلکه حتی ظهورهرورقه ای ، هر جزوه ای ، هر کتابی در رد امر بهائی را نشانه ای این میدانیم که بار دیگر مردم متوجه قدرت این دیانت شده اند ……..
اما روش که در مقابل آنها اتخاذ می کنند …….. روش مقابله نیست ، روش مجادله نیست ….
……. بدون اینکه اشاره ای بصاحب ایراد بشود. مطلب توضیح داده میشود بدون اینکه حمله ای در مقابل حمله شخص معاند انجام بگیرد. یعنی در واقع روشی که در پیش میگیرند روش ایجابی است ، روش اثباتی است. روش نفی نیست ، روش سلب نیست ، روش حمله متقابل نیست. این امر عللی دارد که به آن دلائل بد نیست اشاره شود تا معلوم بشود که اهل بهاء چرا چنین میکنند ، چرا از مجادله گریز میزنند ……."
پس از توضیحات کامل آن استاد گرامی یادآوری مینمایند که باید از تجربه تلخ و تاریخی مسیحیان در قرن سوم و مسلمانان در اواخر قرن دوم درس گرفته و آنرا تکرار ننمائیم . آنها از زمانی که طریق مجادله را از برای دفع معاندین خود پیش گرفتند مانع پیشرفت روحانی و معنوی امر الهی شدند و مسلم آنکه دیانت بهائی نمیخواهد خود را به چنین وضعی بیندازد