حکم محکومیت بیگناهان

حکم محکومیت بیگناهان

فاران دوستی

۲۷ نوامبر۲۰۰۸

روایت شده که حضرت علی علیه السلام در دوران خلافتشان در دادگاهی اسلامی به شکایت زنی یهودی حاضر شدند و با آنکه قاضی دادگاه از ایشان خواست که خودشان بر مسند قضاوت بنشینند ولی حضرت قبول نفرموده و بعنوان متهم در دادگاه حاضر شدند . دادگاه به نفع زن یهودی رای داد و حضرتشان با سعه صدر و از صمیم قلب آن رای را گردن نهادند و پذیرفتند حال پس از ۱۴۰۰سال که از این جریان می گذرد به حکومت دیگری می رسیم که مدعی پیروی از خط و عدالت علی علیه السلام می باشد . چهار نفر از پیروان آئین بهائی یعنی بزرگترین اقلیت مذهبی در ایران ، در شهر همدان به جرم تبلیغ به نفع گروههای مخالف نظام دستگیر می شوند و پس از رای دادگاه برای تجدید نظر در حکمشان به دادگاه تجدید نظر مراجعه می کنند .

 دادگاه تجدید نظر پس از بررسی پرونده این اشخاص ، حکم بر برائت ایشان می دهد . در حکم جدید آمده که " با توجه به اینکه بهائیان می گویند نه تنها مخالف حکومت نیستند بلکه مطلقا" مطیع آن هستند تبلیغ آئین بهائی را نمی توان با تبلیغ علیه رژیم یکی دانست البته دادگاه در صدور رای برائت از سیره پیامبر و ائمه اطهار که مؤمنین را به عطوفت با همه مردم فرا می خوانند پیروی کرده است . "  با صدور رای جدید می توان اشتباه اولیه ای که موجب دستگیری این چهار فرد مذکورشده را نادیده گرفت و عدالت اسلامی حاکم در رای جدید محکمه تجدید نظر را مورد توجه قرار داد و ستایش کرد . اما ناگهان ریاست محترم قوه قضائیه بمیدان می آید و حکم تجدید نظر را از درجه اعتبار ساقط اعلام می کند و به دو دلیل حکم برائت این اشخاص را غیر قابل قبول دانسته و به دادگاه جدیدی ارجاع می دهد. دلایلی که ایشان می آورند یکی آنستکه تبلیغ آئین بهائی بمعنای انکار اسلام و حضرت ختمی مرتبت و ائمه اطهار می باشد و دلیل دیگر اینکه چون سرسلسه این آئین در اسرائیل فعالیت تبلیغی دارد و تا زمانیکه در آن کشور محفوظ است پس هیچ تردیدی در جرم بودن تبلیغ بهائیت نمی باشد.

البته بنده حقیقتا" از قوانین قضایی جمهوری اسلامی آگاهی دقیقی ندارم که آیا می تواند رئیس قوه قضائیه ایران بدون بررسی پرونده ای حکم آن پرونده را که توسط دادگاهی صالح و اسلامی – که مورد تایید و زیر نظر قوه قضائیه هم می باشد – صادر شده ،را لغو یا تغییر دهد آنهم دادگاههایی که احکام صادره شان را باید بر اساس احکام اسلام و قوانین کشور ایران صادر کنند( در ضمن جهت یادآوری عرض می شود که همه قضات در دادگاههای ایران باید از فیلتر گزینش قوه قضائیه عبور کنند و بدون تایید صلاحیت توسط قوه قضائیه حق قضاوت ندارند ) . البته این عمل مسبوق به سابقه است  چراکه پیش از این هم ریاست محترم قوه قضائیه ایران حکم رجم مردی را که درخرداد ماه امسال (۱۳۸۷) قرار بود در تاکستان اجرا شود را لغو کردند ولی قاضی پرونده ، این حکم را نپذیرفت و بی توجه به نظر ریاست قوه قضائیه ، فرد مذکور را در تیر ماه امسال سنگسار کرد والبته هیچگاه نیز مورد مؤاخذه قوه قضائیه قرار نگرفت . آنچه در اینجا جالب توجه است, اینست که دستور ریاست قوه قضائیه در مورد مذکور اجرا نمی شود و کسی هم مدعی اجرای آن نیست زیرا قاضی بر اساس قوانین اسلام حکم داده و اجرا کرده ولی حکم برائت چهار فرد بهائی که توسط دادگاهی اسلامی صادر شده را می توان طبق دستور ریاست قوه قضائیه تغییر داد و حکم آن دادگاه را باطل وبه دادگاه جدید فرستاد .

البته دلایلی هم که ریاست محترم قوه قضائیه آورده اند نیز صحیح نیست چرا که دیانت بهائی تنها آئینی در جهان بجز اسلام می باشد که دیانت مقدسه اسلام را بعنوان آئینی الهی ، حضرت محمد مصطفی ( ص) را بعنوان فرستاده خداوندی ، کتاب مستطاب قرآن را کتابی آسمانی و ائمه اطهار (ع) را بعنوان جانشینان بر حق پیامبر اسلام  می شناسد .پس مؤمن بهائی ، شخصی است که باید دیانت اسلام را نیز قبول داشته باشد و تبلیغ دیانت بهائی در واقع تبلیغ دیانت اسلام هم می باشد وهر کس با هر اندیشه و باوری به بهائیت ایمان آورد باید اسلام را نیز باور کند و بپذیرد . از طرف دیگر اگر قرار بود پیروان هر شریعت جدیدی ، صرفا" بواسطه آنکه پیروان شریعت پیشین آن شریعت را نپذیرفته و شریعت جدید را ناقض شریعت خود می دانسته اند ، محکوم می شدند پس کلیه مسلمانان ساکن در قاره های اروپا ، امریکا و اقیانوسیه باید به زندان می افتادند و محکوم می شدند چرا که دیانت اسلام ، دیانتی پس از آئین مسیحیت است و بر حسب ظاهر نقض کننده باور مسیحیان به جاودانگی مسیح و آئینش می باشد.

البته دلیل دوم نیز درست نمی باشد چرا که اولا"  اعضای شورای بین المللی اداره کننده جامعه جهانی بهائی که از بهائیان همه دنیا از هر رنگ و نژادی هر ۵ سال یکبار انتخاب می شوند همه در اسرائیل دارای ویزای موقت هستند و پس از اتمام دوره پنج ساله شان باید به کشورهای خود برگردند و باید خاطر نشان کرد بهائیان هیچ نوع اجازه تبلیغی برای مذهبشان در کشور اسرائیل ندارند و شاید از بعضی جهات ، پیروان ادیان مسیحیت واسلام از بهائیان آزادی بیشتری در اسرائیل برای فعالیتهای مذهبی خود داشته باشند از طرف دیگر همانطور که بارها پیش از این گفته شده بنیانگذار آئین بهائی یعنی حضرت بهاء الله سالها پیش از تشکیل دولت اسرائیل توسط دولت اسلامی عثمانی به فلسطین تبعید شدند و در همانجا فوت کردند پس مرقد ایشان علیرغم میل باطنیشان در فلسطین آن زمان – که اسرائیل کنونی شده- واقع شده است ( فکر می کنم بهائیان حداقل این اجازه را داشته باشند تا مثل پیروان سایر ادیان مرقد پیامبرشان را گرامی بدارند و به زیارتش بروند ) مرقد حضرت بهاء الله  همانقدر تحت حفاظت حکومت اسرائیل است که مسجد الاقصی و سایر مساجد مسلمانان در اسرائیل ، البته بهائیان از ترس آنکه مبادا روزی مرقد پیامبرشان مورد تعرض و تخریب قرار گیرد با فعالیت و پیگیریهای مداوم توانسته اند این مکان را جزوء آثار و میراث فرهنگ جهانی شناخته شده توسط یونسکو، بشمار آورند.

بهائیان ایران تنها جامعه ای در ایران هستند که فقط و فقط  بخاطر اعتقادشان در این سه دهه به زندان افتاده و حتی اعدام شده اند چرا که حکومت ایران هیچگاه مدرکی دال بر متهم بودن این بزندان افتادگان یا اعدام شدگان به هیچ شخص یا منبعی ( حتی به خانواده متهمان ) نشان نداده است لازم به ذکراست در طی این سالها هیچ فرد بهائی اجازه داشتن وکیل نداشته و فقط طی چند ماهه اخیر بوده است که چند نفر از وکلاء حاضر به دفاع از بهائیان زندانی شده اند . پس آنچه در طی این سالها از چنین رفتار حکومت ایران در برخورد با بهائیان می توان درک کرد اینست که بهائیان در ایران براستی بیگناه دستگیر ، بیگناه محکوم و بیگناه به زندان می روند  در حالیکه بهائیان همواره خود را تابع و مطیع حکومت ایران دانسته اند و هر چقدر هم مورد ظلم و تعدی قرار گرفته اند ولی باز دست از اطاعت حکومت برنداشته و نخواهند داشت زیرا که ایشان طبق دستورات دیانت بهائی موظف هستند در هر کشوری ساکنند چون هدفشان ایجاد اتحاد و دوستی بین هموطنانشان می باشد پس وارد منازعات و درگیریهای سیاسی نمی شوند و از حکومت آن کشور اطاعت می کنند ، و هیچ چیزی هم نمی تواند مانع اجرای این دستور توسط فرد بهائی شود .

امیدوارم ریاست محترم قوه قضائیه ایران جناب آقای آیت الله شاهرودی قدمی پیش نهند و این انسانهای بیگناه که دادگاه نیز رای بر بیگناهی و تبرئه ایشان داده را آزاد فرمایند و با این عمل خود ، عدالت واقعی اسلام را به همگان نشان داده و نام خود را در تاریخ ایران بعنوان اولین فردی که حقوق پایمال شده چند بهائی ایرانی را به ایشان باز گردانده ، ثبت و ماندگار سازند.

                    انتهی

برای اطلاع بیشتر از حکم این افراد و دستور ریاست قوه قضائیه می توانید به آدرس ذیل مراجعه کنید

http://news.persian-bahai.org/

Comments are closed.